sobota 30. ledna 2016

Crown of Midnight

Autor: Sarah J. Maas
Série: Throne of Glass
Díl: 2
Počet stran: 418
Překlad: Půlnoční koruna - CooBoo, 2016
Nakladatelství: Bloomsbury, 2013
Doba čtení: 5 dní, leden 2016, v aj



Celaena Sardothien, royal assassin, is the King of Adarlan's deadliest weapon. She must win her freedom through his enemies' blood - but she cannot bear to kill for the crown. And every death Celaena fakes, every lie she tells, put those she loves at risk. Torn between her two protectors - a captain and a prince - and battling a dark force far greater than the king, Celaena must decide what she will fight for: her liberty, her heart or the fate of a kingdom...

Nechte se opět vtáhnout do příběhu plného magie, intrik a zvratů. Pokud jste byli po předchozím dílu na větvi z toho, co vám autorka naservírovala, tak věřte tomu, že po dočtení Crown of Midnight nebudete moci usnout. Já sama jsem z toho měla takový tik, že jsem neodolala a musela si co nejdříve pořídit třetí díl, Hier of Fire.

Naše hlavní hrdinka Celaena Sardothien čelí velkému nebezpečí, i když tomu mělo být právě naopak. Jako assassin, který odvádí za krále všechnu špinavou práci, jí byla přislíbená svoboda. Jenomže Celaena je součástí mnohem větších sil, prastaré magie, která měla být už dávno zapomenuta.

Hned na začátek vám řeknu, že druhý díl se tomu prvnímu ani zdaleka nemůže vyrovnat. Je totiž ještě mnohem lepší! Sarah J. Maas se zřejmě rozhodla, že většinu svých čtenářů zabije, a tak si pro nás připravila hotovou šachovou partii, kdy nikdy nemůžeme vědět, jaký bude její další tah. Při čtení jsem opravdu zažila několik menších infarktů a když jsem si zrovna myslela, že už všechno bude krásné a růžové, tak přišel obrovský zvrat! A jakmile jsem si začínala myslet, že už mě autorka ničím nedokáže překvapit, tak přišel konec knihy a já mohla strávit zbytek dne v depresi.

Jakožto velký odpůrce milostných trojúhelníků jsem se konečně rozhodla, koho budu shipovat. Ono to bylo docela jednoduché, protože kdo by neodolal Chaolovi, že? Takže na rovinu vám říkám, že ten kdo mi bude Chaola a Celaenu rozmlouvat, tak s tím jsem jednoduše skončila. Myslím, že hlavním důvodem mého rozhodnutí je i to, že se v knize začaly mnohem více objevovat pohledy na věc právě jak od Chaola tak i Doriana. A prostě promiň Doriane, ale jsi strašná bábovka a nemám tě od tohoto dílu ráda.

Z Crown of Midnight mám celkově náramnou radost. Celaena si mě získala ještě víc než kdy předtím a za ten konec (Ááááá!) bych si fakt nejradši hodila mašli. Tolik zvratů a napětí jsem nejdřív opravdu nečekala a věřte mi, že budete mít i v jednu chvíli na krajíčku! Sarah J. Maas to jednoduše s lidmi umí a jestli bude takhle skvěle pokračovat i dál, tak se stane jednou z mých nejoblíbenějších autorek. (Pozor Richelle, někdo se ti snaží dýchat na záda!) Těším se na třetí díl, vážně jo! A vy, kteří v angličtině nečtete, tak nezoufejte, Dědičku ohně vydá naše milované CooBoo v dubnu.

+ Hodnocení: 5 hvězdiček

1 komentář:

  1. Celá tahle série je perfektní, potřebuju, aby Sarah okamžitě vydala pátý díl :D. Já jsem se během druhého dílu naopak definitivně rozhodla, že fandím Dorianovi :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat