Město nebeského ohně [RECENZE]

Díl: 6
Počet stran: 624
Překlad: Eva Maršíková
Nakladatelství: Knižní klub, 2015
Originál: City of Heavenly Fire
Doba čtení: 5 dní, červenec 2015, v čj

Na svět lovců stínů padla temnota, zavládl chaos a zkáza. Clary, Jace, Simon a jejich přátelé se nyní musí spojit proti největší hrozbě, jaké kdy čelili – Claryinu vlastnímu bratrovi. Sebastian Morgenstern přešel do útoku a systematicky zasévá rozkol do řad lovců stínů. Pomocí Poháru smrti mění lovce stínů v bytosti z nočních můr, rozvrací rodiny, odtrhává od sebe milence a jeho temná armáda se stále zvětšuje. Nic na tomto světě nemůže Sebastiana porazit – ale kdyby se někdo odvážil do světa démonů, mohla by tu být naděje...

A je to tady. Úspěšně jsem dokončila šesti dílnou sérii ze světa lovců stínů. Dohromady to byla opravdu skvělá jízda, ale když budu hodnotit pouze poslední díl, tak budu muset býti tvrdá. Město nebeského ohně mě totiž naprosto zklamalo.

Ještě předtím, než si vyliji své krvácející srdíčko, tak vás seznámím s pár postavami. Abych řekla pravdu, tak jelikož jsem měla mezi předchozím dílem a tímto větší pauzu, tak jsem si moc vedlejších postav nepamatovala. A pak se hned v prologu objevila skupinka dětí, která mi celou knihu lezla na nervy. Obzvláště Emma a o trochu méně Julián. Bez nich bych to klidně přežila.

Vím, že u závěrečného dílu původní trilogie (Město ze skla) jsem se obávala, jestli další díly budou tak dobré a teď se ke svému slovu vracím. Když opominu čtvrtou a pátou část, které ještě byly poměrně dobré, tak si troufám říct, že tohle bylo tak slabé zakončení série, že bych byla tak stokrát radši, kdybych tenkrát skončila třetím dílem.

Nejde o to, že by Cassandřin styl psaní byl špatný, protože to rozhodně není. Těch 624 stran bylo velice čtivých a knihu jsem vlastně dočetla někdy okolo půl druhé ráno, ale šlo o to, že tomu chyběla ta správná porce napětí a dynamiky. Zřejmě nejde napsat šest knih, které budou překypovat stále novými a lepšími zvraty.

Tak strašně jsem se těšila na to, že bude prolito hrozně moc krve a že autorka pozabíjí naše milované postavy. Jenže to, co mi bylo naservírováno na talíř, to bylo jen takové slabé piánko. Sebastián je možná nelidský zlosyn a nemám ho ráda, ale kdyby je úplně všechny tak v polovině knihy povraždil, tak bych mu asi děkovala.

A ještě víc bych byla vděčná za to, kdyby zajímavé scény nebyly prokládány těmi naprosto nudnými z "jiného světa". Vždycky když už se konečně něco začalo dít, tak na řadu přišlo informační okénko, kdy jsem se ocitla například s Maiou, Batem anebo u těch hrozných dětí. Proč? Úplně by mi stačilo, kdybych četla jen 300 stránkovou knihu, kde by se aspoň něco dělo. A ne se nudit skoro celých 100 stran před koncem..

Poslední věc, co mě docela dost naštvala, bylo to, že konec knihy se zdál být malinko otevřený. Byly tam jisté náznaky, že by se z toho podle mě dala napsat nějaká spin-off série. Upřímně si nejsem jistá, jestli bych na ni měla po tom všem ještě chuť. Cassandra Clare je sice skvělá autorka a těším se na její další knihy, ale tohle pro mě bylo katastrofální zakončení tak výjimečné série.

+ Hodnocení: 3 hvězdičky