These Broken Stars [RECENZE]

Autor: Amie Kaufman, Meagan Spooner
Série: Starbound
Počet stran: 374 stran
Překlad: /
Nakladatelství: Disney Hyperion, 2013
Doba čtení: 6 dní, duben 2015, v aj

Luxusní vesmírná loď Icarus náhle opouští hyperprostor a je přitahována k nejbližší planetě, což má katastrofální následky. Z celé mnohotisícové posádky přežijí pouze dvě osoby - Tarver Merendsen a Lilac LaRoux. Zatímco Tarver je cynický válečný hrdina, který je naprosto postradatelný, tak Lilac je dcera nejbohatšího muže vesmíru. Spolu skončí na oné planetě, která byla lodi osudnou. Oba se vydávají na cestu přes nebezpečný a děsivý terén, doufajíc, že naleznou nějakou pomoc. Vše se ale změní, jakmile zjistí krutou pravdu.

Hned na rovinu vám řeknu, že tahle obálka je naprosto ÚŽASNÁ. Někteří lidé mají opravdu šikovné ručičky a leč mám knihu pouze ve čtečce, tak přemýšlím, že pro tuto nádheru bych si ji pořídila i do knihovny. No, uvidíme, taky mi peníze nerostou na stromech, že. Přejdu tedy k samotnému hodnocení knihy, které bude převážně kladné. Z "Hvězdiček" jsem totiž celkově hodně nadšená.

Ze začátku jsem byla lehce zmatená, protože mi docela dělalo problém se zorientovat. Angličtina v These Broken Stars není zase tak těžká, ale dost tu jde o speciální slovíčka, se kterými se asi normálně moc nesetkáte. Nejsem žádný extra technik, takže jsem nerozuměla všem těm odborným věcem a názvům - dobře, ani při přeložení do češtiny jsem většinou netušila, oč se jedná. Kvůli tomu knížku raději doporučuji pokročilejším angličtinářům, které ty zvláštní termíny ihned neodradí.

Vrhnu-li se k hlavním postavám, tak vám toho moc nepovím, abych vám nezkazila čtenářský požitek. Co se týče Lilac, tak ji jsem měla na začátku za naprostou husičku, ale v průběhu knihy se ukázalo, že přece jen dokáže uchopit situaci do svých rukou. Oblíbila jsem si ji, ale Tarver byl pro mě mnohem větší zlatíčko. Tento voják měl vynikající poznámky, u kterých jsem se většinou nemohla přestat smát. Jednoduše sympaťák jak se patří.

I tak ale musím vytknout, že mě první část nebavila. Navíc nemám moc v oblibě, když se příběh odvíjí z několika pohledů, takže jsem s tímto rozhodnutím autorek nebyla zrovna spokojená. Občas mě to prostě mate, takže proto preferuji jen jednoho vypravěče. Když se ale příběh začal pořádně rozjíždět, tak jsem si na to přehazování pohledů zvykla a nakonec si to i užívala. Děj byl pořád lepší a lepší, chvílemi dost dramatický, romantický a jindy zase pořádně dojemný.

Obecně jsem koukala, jaké všechny zvraty se v Hvězdičkách objevily. Nestačila jsem se divit tomu, jak skvěle si to Amie a Meagan vymyslely. Celá planeta je velice záhadné místo plné překvapení a můžete mi věřit, že se mi při těch nejdůležitějších zjištěních tajil dech. Jelikož se jedná o trilogii, kdy mají jednotlivé díly vždy jinou hlavní dvojici postav, tak byl závěr příběhu docela zakončen. Podle mě byl naprosto vynikající a těším se na další pokračování.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky