Vášeň [RECENZE]

Díl: 3
Počet stran: 256
Překlad: Olga Staníčková
Nakladatelství: Fragment, 2012
Originál: The Passion
Doba čtení: 2 dny, únor 2015, v čj

Kaitlyn a jejím přátelům se podařilo získat úlomek čistého křišťálu od Bratrstva. Ten může zničit zrůdný krystal pana Zetese, který páchá zlo. Nejprve však musí najít místo, kde je krystal schovaný. Kaitlyn se proto rozhodne pro návrat do institutu, protože jako tajný špeh má šanci úkryt najít. Podaří se skupině nadaných studentů porazit pana Zetese? Jaké nebezpečí hrozí Kaitlyn?

Když jsem se pouštěla do posledního dílu Temných vizí, tak jsem byla napnutá, jak tato série vlastně skončí. Moc jsem si toho od závěru neslibovala, ale protože předchozí díly byly ucházející, tak jsem to riskla. Nemůžu říct, že bych byla nějak extra nadšená, ale úplně špatné to taky nebylo. Myslím si, že Vášeň by se mi možná líbila o trochu víc, kdybych mezi ní a minulým dílem neměla přes rok pauzu.

Nejhorší ze všeho bylo, když jsem začala číst a skoro vůbec jsem netušila, o co jde. Pamatovala jsem si asi jenom jméno hlavní hrdinky, záporáka, pár ostatních postav a jinak už jsem měla v hlavě zatmění. Takže jsem tentokrát byla vděčná za to, že L.J. Smith hned v prvních kapitolách objasnila důležité souvislosti. Většinou mě totiž nebaví, když se na začátku opakují takové ty banální věci, jenomže kdyby to tady nebylo, tak bych byla úplně ztracená.

Celkově si myslím, že můj názor na tamější postavy není tak moc kladný jako býval dřív. Vlastně bych si asi ani nevzpomněla na jejich jména, kdybych je neměla napsané na taháku. Kaitlyn, Rob, Anna, Lewis a Gabriel - ony důležité osoby, okolo kterých se točí celá série. Teenageři s nadpřirozenými schopnostmi, co jsou telepaticky propojeni. Už ani nevím, kdo byl předtím můj favorit, ale jedno vím jistě. Kaitlyn bych samou láskou za její chování uškrtila...

Pokud jsem si na ni dříve nestěžovala, tak teď teda rozhodně budu. Nechápu, jak tahle holka může být tak tvrdohlavá. Leze všude, kde není žádána. Sice se snaží všechno dělat, aby ostatní ochránila, jenomže její způsoby byly občas otravné až k nevydržení.

Jedno ale L.J. Smith nemůžu vzít. Tato autorka dokáže napsat knihu, která se dá přečíst během pár hodin. Děj je totiž vskutku nenáročný a čtivost je proto celkem vysoká. (Pár nepodstatných scén bych i přesto klidně vyškrtla.) I když Vášeň není žádné mistrovské dílo, tak jsem ji slupla během dvou dní. Samotný závěr mě i dokázal příjemně překvapit. A jestli si pamatujete, že se zde vyskytuje milostný trojúhelník, tak budete ještě koukat, koho si nakonec Kaitlyn vybere.

Obecně jsou Temné vize dobrá série, ale doporučila bych ji asi mladším ročníkům. Kdyby mi bylo 12-13 let, tak bych asi slintala nad představou, že potkám někoho jako je Gabriel. Dneska mě už ale něco takového rozhodně nenapadne. Běž se schovat do kouta, Gabe!

+ Hodnocení: 3 hvězdičky