V is for Virgin [RECENZE]

Autor: Kelly Oram
Série: V is for Virgin
Počet stran: 360 stran
Překlad: /
Nakladatelství: Bluefields, 2012
Doba čtení: 4 dny, leden 2015, v aj

When Val Jensen gets dumped for her decision to stay a virgin until marriage, the nasty breakup goes viral on YouTube, making her the latest internet sensation. After days of ridicule from her peers, Val starts a school-wide campaign to rally support for her cause. She meant to make a statement, but she never dreamed the entire nation would get caught up in the controversy. As if becoming nationally recognized as “Virgin Val” isn’t enough, Val’s already hectic life starts to spin wildly out of control when bad boy Kyle Hamilton, lead singer for the hit rock band Tralse, decides to take her abstinence as a personal challenge. How can a girl stay true to herself when this year’s Sexiest Man Alive is doing everything in his power to win her over?

Na tuto knihu jsem se vrhla díky nadšeným ohlasům, krásné obálce a také kvůli samotnému názvu. Ano, název V is for Virgin mi připadá naprosto skvělý, sice hlavně souvisí s hlavním tématem, ale prostě mi připadá, že dokáže ihned upoutat pozornost. A neříkejte mi, že jste se nad ním alespoň na chviličku nepozastavili!

Val je mladá ambiciózní slečna, která vyrostla v pěstounské rodině. Nikdy svou biologickou matku nepoznala, a tak jediné, co jí po ní zbylo, je stříbrný řetízek s malým V a dopis. Právě v onom dopise je odhaleno, proč se jí její matka musela vzdát. Val se rozhodla neudělat stejnou chybu jako ona, a tak si stanovila jedno jednoduché pravidlo: svůj první sex prožije až po svatbě. S tím ovšem nepočítal Valeriin přítel Zach, jenž ztropí obrovskou scénu.

Jsem toho názoru, že dívky, které si zvolí cestu jako Valerie a hodlají si počkat na toho pravého, jsou opravdu výjimečné. Přece jen v dnešní době je strašně in "přijít o to co nejdřív" a naleznout nedotčenou květinu je zázrak. Zřejmě proto si asi celkově vážím námětu, který si pro nás autorka připravila. Na druhou stranu nechci být nějak zlá, ale Zach mi připadá jako typický vůl, který kvůli své lačnosti po ženském těle nedokáže pochopit, proč ho jeho přítelkyně odmítá. Když vás totiž někdo pošle k šípku jenom proto, že s ním nechcete spát, tak to rozhodně musí být ohromný šok.

Hlavní náplní příběhu je tedy názor Val, která věří, že zabránit předčasnému a někdy i nechráněnému sexu je to, co všichni potřebují. Hlavně tím myslí studenty a ty, co to chtějí někam dotáhnout. Pusťte se do knihy a uvidíte, co si tato úžasná osoba vymyslí za projekt.

Kelly Oram jednoduše dokázala vystihnout problém dnešních teenagerů a poukázala i na to, že velká část z nich ve velmi mladém věku otěhotní. Navíc je její dílo ohromně čtivé a plné vtípků, takže se rozhodně nebudete nudit. Úžasnou postavou je například i Kyle, populární zpěvák, který se Val snaží svést. Věří, že jeho šarmu žádná neodolá. Tento lehce troufalý mladík je hlavní bavič knihy. Jakmile se s ním seznámíte, tak ho nepustíte z hlavy. Při jeho poznámkách jsem se nasmála tak moc, že mi i skoro tekly slzy. On a Valerie tvoří dva naprosté protiklady, které si nejde nezamilovat.

Chvílemi jsem se i rozplývala roztomilostí a byla jsem překvapená, co všechno byla hlavní hrdinka ochotná podstoupit pro svou vizi. V is fo Virgin se tímto připsala na seznam kousků, které si s radostí někdy přečtu znovu. Rozhodně si myslím, že byste ji mohli vyzkoušet i vy. Angličtina je to opravdu jednoduchá a, jak už jsem řekla, velice čtivá. Dejte Virgin Val šanci a propadněte jejímu kouzlu tak jako já. Autorka dokonce v roce 2014 vydala pokračování, takže už se těším na to, až si A is for Abstinence přečtu.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky