To All the Boys I've Loved Before [RECENZE]

Autor: Jenny Hann
Série: To All the Boys I've Loved Before
Počet stran: 288 stran
Překlad: chystá se u CooBoo
Nakladatelství: Simon & Schuster Books, 2014
Doba čtení: 4 dny, březen 2015, v aj

Každému klukovi, do kterého se kdy zamilovala, napsala milostný dopis, jenž pak zalepila a schovala do krabice pod postelí. Nikdy nedokázala otevřeně říct, co cítí, a proto se vždy raději ze svých lásek vypsala. Jednoho dne ale krabice záhadně zmizí a Lara Jean poprvé zakouší naprosté zoufalství. Co by se mohlo stát, kdyby dopisy dorazily na své určené místo? Co kdyby se všichni ti kluci, kterým Lara Jean napsala, dozvěděli pravdu?

Hned na začátku vám řeknu, že s autorkou Jenny Han nemám zrovna příjemnou zkušenost. Kdysi dávno jsem od ní četla Léto, kdy jsem zkrásněla a byla bych ráda, kdybych to nikdy neučinila. Léto mě totiž málem sežralo zaživa. Brr, ještě teď se ošívám, když si představím tu strašnou hlavní hrdinku. Brala jsem proto To All the Boys I've Loved Before, zkráceně TAtBILB, s takovou menší nadsázkou. Hehe, vlastně jsem to vůbec nemusela dělat.

Obálka není nějak závratně úžasná, ale je vskutku povedená. Černý název skoro přes celou délku dokáže skvěle upoutat. Jsem zvědavá, jakou obálku nakonec zvolí naše nakladatelství CooBoo, které se knížku chystá vydat. Pokud by se zachovala tato, tak bych neměla nic proti.

Lara Jean je beznadějná romantička, ve které jsem už od prvního pohledu viděla sebe. Byla občas lehce natvrdlá, ale zároveň se stále snažila být milá. Myslím, že bychom si skvěle padly do oka! Její postava mi skvěle sedla a jsem ráda, že se z ní nevyklubala příšera jako z Belly, hlavní hrdinky Léta. Laru Jean si dříve nebo později rozhodně zamilujete, protože jejímu kouzlu nelze odolat.

Mezi mé další oblíbené postavy patří i Lařina mladší sestra Kitty, která je strašně roztomilá. Sem tam může trochu lézt na nervy svou otravností, ale jinak bych ji klidně vyměnila za svou starší sestru. A jestli se sháníte po nějakých fešácích, tak se připravte na Joshe a Petera. Dejte mi pak vědět, kdo se stane vaším zlatíčkem! Já jsem rozhodně team Peter!

Nevím, zda je to jen můj dojem, ale chvílemi se mi zdálo, že Jenny Han udělala z milostného trojúhelníku rovnou čtyřúhelník. Ale nepřipadá mi, že by to nějak bralo ději jiskru. O zábavu ve formě trapných situací je tady opravdu dobře postaráno, takže se nemusíte bát, že se budete nudit. Já jsem se teda nasmála bohatě. Tahle knížka mi zvedala náladu i v temných okamžicích, takže to už něco znamenat musí.

Jsem tedy moc ráda, že se děj nelinul v duchu již několikrát zmíněného Léta. Už jen námět o dopisech je dost lákavý, nemyslíte? Byla jsem napnutá až do samotného zakončení. Připravte se tedy, že párkrát možná zažijete lehčí infarkt, protože některé zvraty ani v nejmenším nebudete čekat. Příběh o Laře Jean se tímto stává mým oblíbeným a budu na něj vzpomínat jen v dobrém.

Pokud byste si knížku chystali přečíst ještě před vydáním u nás, tak vám to vřele doporučuji. V angličtině určitě vyzní některé věci líp a re-reading v češtině si můžete dát přece vždycky. Já osobně se moc těším na druhý díl, P.S. I Still Love You, který má v originálu vyjít koncem května. Přece jen konec TAtBILB byl velice překvapivý a další pokračování této romantické dulogie by mohlo být ještě hodně zajímavé.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky