sobota 18. dubna 2015

Deset malých nadechnutí [RC RECENZE]

Autor: K.A. Tucker
Série: Ten Tiny Breaths
Díl: 1
Počet stran: 304 stran
Překlad: Jana Pacnerová
Nakladatelství: Baronet, 2015
Originál: Ten Tiny Breaths
Doba čtení: 3 dny, březen 2015, v čj


Kvůli ošklivé autohavárii přišla Kacey skoro o všechno. V jedné chvíli ztratila milující rodiče, přítele a nejlepší kamarádku. Zbyla jí jen mladší sestra Livie, která v době bouračky byla doma. Po několika letech se rozhodne Kacey vzít svou sestru pryč od strýce a tetičky v Michiganu a uteče s ní do Miami. Hodlá zde začít nový život, ale noční můry ji zdaleka neopouští. Dokáže na všechno zapomenout a odpoutat se od své minulosti? A co když teta a strýc nahlásí, že uprchly? Co bude pak?

"Deset malých nadechnutí... Drž je. Vnímej je. Miluj je."

Pokud si libujete v dramatických zápletkách, anebo alespoň trochu pokukujete po tragédiích, tak mi věřte, že je tato kniha pro vás přímo stvořená. K.A. Tucker si totiž pro své čtenáře připravila hotové moře nečekaných zvratů, při kterých si nejde udržet klidnou hlavu. Už jenom to, že svou první knihu napsala v pouhých šesti letech ukazuje, že tato autorka si umí pohrát s písmenky. Připraveni na divokou jízdu?

Kniha se dělí na devět částí, tedy v našem případě jsou to stádia. Nejde to zrovna moc dobře vysvětlit, ale pokud se na knihu vrhnete, tak pochopíte, o čem to mluvím. Jednotlivé úseky totiž vystihují, jak na tom Kacey v daném okamžiku je. Možná to asi není moc důležité, ale rozhodně je to zajímavé zpestření.

Sice byl děj opravdu napínavý, ale nebylo tomu tak po celou dobu. Chvílemi se mi zdálo, že to autorka jen zbytečně natahuje. Ne, že bych se vyloženě nudila, ale moc mě ty chvíle nebavily. Když totiž budete dávat dobrý pozor, tak zjistíte, že už docela dlouho víte hlavní zápletku. Která je mimochodem velmi povedená, a tak jsem s takovým zauzlovaným a zapeklitým problémem vážně spokojená.

"Syčení...
Jasná světla...
Krev...
Lapám po vzduchu."

Kacey, hlavní postava, mi zrovna do oka nepadla. Nemám ráda vulgarismy a ona je ne můj vkus používala až moc. Dokážu pochopit, když si člověk sem tam uleví nějakým tím sprostým slůvkem, ale v knize se mi takové věci jednoduše nelíbí. Možná příběh lehce okořenily, ale bez nich by to bylo dle mého úsudku určitě lepší. Když to vezmu z jiného úhlu, tak je Kacey opravdu pozoruhodná osoba, která je schopna pro své milované udělat takřka cokoliv. Za to má u mě plusové body, protože to, jak se stará o svou sestru, je jednoduše obdivuhodné. Livie je totiž naprosté zlatíčko a ji si prostě ihned zamilujete!

Když se podíváme na další postavy, tak nesmím zapomenout zmínit Trenta, hlavního "alfa samce" Miami, nebo alespoň domu, kde Kacey bydlí. Trent je od samotného začátku záhadný, ale zároveň děsně sexy. Dokázali byste mu odolat? Haha! Nemyslím si, ale stejně se na něj těšte. A jako poslední bych vám ráda představila Storm. Tato blondýnka s nadměrným poprsím vám dokáže, že milí lidé ještě nevymřeli!

"Panebože! Na takovou tvrďačku jsi fakt ohromná fňukna, viď?"

Mrzí mě hlavně to, že kniha má opravdu povedený začátek, zvláštně ucházející prostředek a pak, bohužel, předvídatelný konec. Jakmile se tedy hlavní zápletka odhalila, tak mě začaly další kapitoly mučit. Na to, jak jsem si většinu knihy užívala, tak tohle pro mě byla naprostá rána pod pás. Nezoufejte si, možná budete jiného názoru.

Obecně mi připadá Deset malých nadechnutí jako takové malé klišé. Kacey pokaždé, když vidí Trenta, ztrácí půdu pod nohama. Trent skoro pokaždé, když vidí Kacey, dělá samé sexuální narážky. A když už jsem u toho, tak ano, objevilo se tu pár ostřejších scén. Přiznávám, možná jsem si trochu začervenala.

I přes to všechno jsem ale s knížkou příjemně spokojená. T.A. Tucker si pro své postavy připravila zajímavou šachovnici a já jsem jí její "hru" hltala. A pokud i vám se bude toto dílko líbit, tak zbystřete, protože již příští měsíc u nás vyjde Jedna malá lež, kde je hlavní postavou Livie. Já se teda po tomto pokračování zřejmě poohlédnu.

+ Hodnocení: 3 hvězdičky
++ Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku! Knihu si můžete zakoupit zde: Deset malých nadechnutí.

1 komentář:

  1. Skvělá recenze! :) Tahle knížka mě zaujala, takže se po ní určitě podívám :)

    OdpovědětVymazat