Lovec [RC RECENZE]

Série: Zakázaná Hra
Počet stran: 224 stran
Překlad: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment, 2015
Originál: The Hunter
Doba čtení: 3 dny, březen 2015, v čj

Co kdyby vám na první pohled dětská hra mohla změnit úplně celý život? Co byste dělali? Jenny je proslulá svými bazénovými večírky a skvělou zábavou. Její úžasné plány na oslavu narozenin svého přítele Toma ji však zkazí počasí. Najednou nemá vůbec nic, a tak musí vymyslet nový plán. Vyrazí tedy do temné čtvrti, kde se jí na paty přilepí dva stíny. Jenny nic netušící vstupuje do zvláštního obchodu, aby se schovala před těmi slídily. Tam nachází okouzlujícího a lehce zvláštního modrookého prodavače, který jí nabídne krabici, ve které se prý ukrývá skvělá hra. Jenny ji nakonec koupí, ale v tu chvíli ještě netuší, jakou obrovskou chybu udělala.

Zakázaná Hra je trilogie od L.J. Smith, kterou se u nás rozhodlo nakladatelství Fragment vydat. Úplně nejvíc mě asi na knihu nalákala obálka, protože to modré oko je naprosto úžasné. (Vlastně celá ta chlapecká tvář vypadá dosti přitažlivě.) Jelikož jsem už od autorky četla vcelku úspěšnou sérii Temné vize, tak jsem doufala, že mě její další dílo taktéž zaujme. Bohužel jsem moc spokojená nebyla.

Zápletka byla taková zvláštní a na můj vkus až moc uspěchaná. Jelikož se jedná jen o 224 stránek, tak už další úvod do děje vypisovat nebudu. Pro vaše dobro by vám měl stačit úplně první odstavec, protože čím méně toho budete vědět, tím lépe.

Možná i tím, že mě kniha tolik nezaujala (nebo její "délkou"), tak si pamatuji jen tři postavy. Jenny, Toma a Juliana. Nejdůležitější je samozřejmě Jenny, okolo které se točí celý děj. Připadala mi jako mnohem horší kopie Kaitlyn z Temných vizí, protože strkala nos přesně tam, kam by neměla. Chvílemi jsem měla chuť ji chytit pod krkem a pořádně jí s ním zakroutit.

Tomovu a Julianovu roli nechám stranou, ale aspoň vám řeknu, koho z této dvojice upřednostňuji. Sympatičtější mi byl zřejmě Julian, jelikož jeho temná stránka byla vskutku ďábelská. Zdá se mi to, anebo dělá L.J. Smith schválně záporné postavy tak extrémně přitažlivé?

V příběhu se objevují lehké prvky hororu, ale jelikož jsem obrovský strašpytel, tak jsem se občas i trochu bála. Děsivé scény mi připadaly docela dobře napsané, ale tím asi moje sympatie s Lovcem končí. Nedokázala jsem se do knížky pořádně vžít, protože mi připadala hrozně umělá, drastická a nepovedená. A aby toho nebylo málo, tak konec jsem pro změnu nepochopila. Tohle je prostě typická Smith, buď vás zaujme, nebo vás přivede k šílenství.

+ Hodnocení: 2 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.