sobota 7. března 2015

Bylo nebylo [RC RECENZE]

Autor: Odette Beane
Série: Once Upon a Time
Díl: 1
Počet stran: 296 stran
Překlad: Alžběta Kalinová
Nakladatelství: CooBoo, 2014
Originál: A Once Upon a Time - Reawakened
Doba čtení: 10 dní, leden 2015, v čj



Emma Swanová si nikdy nežila jako v pohádce. Už od raného dětství si procházela spíše nočními můrami. Jako sirotek, který nikdy nepoznal své rodiče, strávila dlouhou dobu v dětském domově. Nevěří na žádné pohádky, zázraky, magii - nic takového, žije krutou realitou. Jednoho dne se před dveřmi jejího bytu objeví malý klučina, Henry, který tvrdí, že je jejím synem. Potřebuje ji přilákat do městečka Storybrooke, kde podle něj vládnou zlé čáry. Emma nevěří svým očím, ale žaludek jí přesto svírá nepříjemný pocit z toho, že dokázala svého syna opustit..

Once Upon a Time - Bylo nebylo je knížka, která je napsána podle první série stejnojmenného seriálu, jenž je teď velice populární. A v dnešním světě, co je plný různých seriálů, je těžké vybrat si ten nejlepší. OUaT je pro mě rozhodně na špici, protože se jedná o retelling klasických pohádek, které mám opravdu ráda. Na seriál jsem narazila díky jedné dívčině, která měla pořád na facebooku příspěvky, že kouká na další a další díly. Tak jsem se jen tak podívala na pilota a už jsem se neodlepila od obrazovky.

Je pravda, že většinou si radši přečtu knížku dřív před filmovým zpracováním, ale tady jsem ani nevěděla, že nějaké knížky existují. Víte, zřejmě toho moc nelituji, protože si nejsem jistá, jestli by mě příběh tak moc zaujal, kdybych dopředu nevěděla, o co jde.

Nechci být zlá, ale zase tak "úžasná" ta knížka není. Pokud bych první sérii už dávno před čtením neviděla, tak bych asi polovinu narážek nepochopila. Jde o to, že většina věcí se vždycky vysvětlí až po delší době, takže neobeznámený čtenář by s tím mohl mít možná menší problémy.

Hlavní hrdinkou je Emma, okolo které se točí celý příběh. Nemám chuť vám tady spoilerovat OUaT, takže vám povím jenom jedno. Jako osobnost je vážně skvělá a herečku Jennifer Morrison si rozhodně zamilujete. Důležitou postavou je také Sněhurka - Mary Margaret. Z jejího a Emmina pohledu je totiž kniha vyprávěna.

Příběh má jednu zvláštnost. Střídá se tu přítomnost v lidském světe s minulostí v pohádkové říši. Můj názor na toto je takový rozporuplný, jelikož v seriálu mám radši pohádkový motiv a v knížce zase ten lidský. Asi tu jde o to, že moje představivost lehce selhala, i když jsem to všechno už viděla. Ale když si to vezmete, tak je to velice zajímavá forma.

Moje nejoblíbenější pohádka je o "Krásce a Zvířeti". Sice nejsou v první sérii až tak v hledáčku, ale tuhle dvojici mám nejraději. Není to jen kvůli tomu, že je Bella pravá knihomolka, ale protože věřím v jejich lásku. Ti, co vědí, o čem mluvím, by se mnou měli souhlasit (Jakmile budete v obraze i vy, tak se ke mně taky určitě přidáte!)

I tak jsem ráda, že jsem měla tu příležitost držet Bylo nebylo ve svých rukou. Nevím, jestli se mi bude chtít číst další pokračování, ale rozhodně je to příjemné zpestření skvělého seriálu. Nadšení fanoušci by si neměli tuto knihu nechat ujít!

+ Hodnocení: 3 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat