Nevítaní [RC RECENZE]

Série: Uninvited
Počet stran: 320 stran
Překlad: Pavla Kubešová
Nakladatelství: CooBoo, 2014
Originál: Uninvited
Doba čtení: 3 dny, únor 2015, v čj

Píše se rok 2021. Na světě již není bezpečno. Vraždící gen HTS (neboli Homicidal Tendency Syndrome) se začal mezi lidmi enormně rozšiřovat. Zjištěný počet nakažených každý den stoupá a vláda neví, jaké učinit protiopatření. Lidé s takovým genem jsou nebezpeční a nikdy nemůžete vědět, kdy se u nich jejich vražednost projeví. Davy Hamiltonová, co studuje na prestižní škole, vždycky věděla, že je jiná. Už jako malá měla velký talent pro hudební nástroje. Jednoho dne je ale vystavena strašlivé skutečnosti. Ona patří mezi ta monstra, která v sobě mají HTS. Její dny štěstí jsou sečteny, protože společnost ji už mezi sebe nepřijme. Podle nich se z ní v budoucnosti určitě stane vražedkyně a nic tomu nezabrání.

Obálkoví maniaci zbystřete! Jestli jste měli v poslední době pocit, že jste si nekoupili žádnou knížku s úžasnou obálkou, pak když sáhnete po Nevítaných, tak to rozhodně nebude špatný krok. Kniha naživo vypadá ještě mnohem líp a budí velice pěkný dojem. Držet ji v rukách je skoro jako pohádka! O to lepší je skutečnost, že i obsah stojí za vaši pozornost.

Jméno Sophie Jordan vám musí být jistě povědomé. Od této spisovatelky u nás již vyšla jedna dračí série pod názvem Drakie, kterou jsem měla dříve tu čest číst. A řeknu vám jednu věc, v porovnání s touto knihou, je Drakie jen taková dětská pohádka.

Mám dojem, že takhle dobrou dystopii jsem nečetla už celé roky. Poslední dobou se totiž stává, že je to všechno psané přes jednu šablonu, a úroveň dystopií lehce klesá. Avšak tady tomu bylo jinak. Příběh mi přišel opravdu originální. Jen si to představte, vraždící gen, co lepšího by ještě mohlo přijít?

Hlavní postavou je Davy, nadaná dívka, která má laťku postavenou vysoko. Chystá se na Julliard, prestižní školu, jenž by mohla dál rozvíjet její talent. Je tu ale jeden háček, se kterým rozhodně nečekala. Vraždící gen v její krvi. Co se týče její osobnosti, tak jsem byla vcelku spokojená. Není to sice žádná hrdinka roku, ale rozhodně to nebyl ani žádný příšerný propadák. Davy byla ze začátku občas trochu nevýrazná a uplakaná, ale věřím, že to vše bylo v její roli. Postupem času se vyvinula a to považuji za příjemný úspěch.

Start knihy je lepší brát s menší rezervou, protože chvíli trvá, než se děj začne pořádně hýbat. Když si ovšem počkáte a mezitím to nevzdáte, tak budete později příjemně překvapeni. Nejen, že se seznámíte s krasavcem knihy, Seanem, ale taky budete svědky ohromných zvratů, které vám budou brát dech. Já osobně jsem byla k příběhu přímo přimontovaná a nemohla jsem se od něj odtrhnout. Kdybych neměla i jiné povinnosti, tak bych byla non-stop přilepená ke stránkám.

Většinou se moc nezaobírám stylem, jakým je kniha napsána, ale tentokrát jsem lehce zbystřila. Jak už jsem řekla, tak ústřední postavou je Davy, která svůj příběh vypráví v přítomném čase. A právě onen přítomný čas se mi velice příjemně četl. Tentokrát mi rozdělení děje na dva celky připadá trochu zbytečné, ale pokud se to autorce takhle líbilo, tak jí to nevyčítám. Knize to nijak neubližuje, tak proč to tak vlastně nenechat?

Závěr byl možná trochu zbrklý a nedokončený, ale tím víc mě aspoň autorka navnadila na pokračování, které už má název i obálku. V zahraničí by mělo vyjít 24. února, takže u nás by mohlo být na pultech snad o půl roku později. Celkově mě Sophie Jordan touto knihou mile překvapila. Nečekala jsem, že to bude až tak skvělé čtení. Jestli máte chuť na něco neobvyklého, tak sáhněte po Nevítaných. Neprohloupíte, to mi věřte!

+ Hodnocení: 4 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku.