Nebe je všude [RC RECENZE]

Díl: /
Počet stran: 320 stran
Překlad: Veronika Volhejnová
Nakladatelství: CooBoo, 2015
Originál: The Sky is Everywhere
Doba čtení: 14 dní, únor 2015, v čj

Pro sedmnáctiletou Lennie přestal svět existovat v jeden jediný okamžik. Bylo to tehdy, když její o dva roky starší sestra Bailey zemřela. Všechno náhle ztratilo smysl. S Tobym, Bailyným přítelem, utíká pryč od reality. Proč totiž něco dělat, když u toho její úžasná sestra již nebude? Ještě horší je pro Lennie návrat do školy, kde ji všichni litují, a soucítí s ní. Takovéhle řeči dokáží člověku ublížit mnohem víc, protože to znamená, že ta jemu drahá osoba se už vážně nemůže vrátit. Avšak najde se tu jeden kluk, který se chová jinak. Joe. Kdo je tento okouzlující mladík s božským úsměvem, který stále září?

Nevadí vám číst o smrti, bolesti, ztrátě a milostných trojúhelnících? Pak je tato kniha stvořena přesně pro vás. Nebe je všude je velice emotivní a chvílemi i dojemná kniha, která když vás učaruje, tak vás ze svých spárů nepustí. Já jsem sice se čtením měla menší problémy, ale i tak s uznáním přiznávám, že tento příběh za přečtení rozhodně stojí.

Většinou se ráda sžívám s hlavními postavami, ale u Lennie Walkerové jsem tak bohužel učinit nemohla. V minulosti jsem již zažila obrovskou ztrátu, a tak mi její chování v dané situaci nepřipadalo správné, a dokonce mě i lehce uráželo. Ovšem samotná Lennie, která nebyla zničena sestřinou smrtí, mi byla velmi sympatická. Je to totiž dívka s obrovským talentem pro hudbu, jenž má šance to dotáhnout vysoko.

Další postava, kterou bych s radostí natřela na černo, a zahrabala do země, byl Toby. Nebudu vám říkat proč, protože nechci moc spoilerovat knihu, ale věřte mi, že vás bude určitě alespoň trochu štvát. Naprosto protikladný názor mám na Joea Fontaina, sluníčko, srdíčko a zlatíčko, jenž mě drželo v temných chvílích příběhu nad vodou. Tato osůbka jednoduše září po většinu svého času, kdy se nachází na scéně. Kdyby úsměvy dokázaly léčit, tak by byl jedním z největších odborníků ve svém oboru!

Kniha se dělí na dvě části, přičemž začátky kapitol (ne vždy) zdobí krátké básničky, věty a rozhovory, které Lennie píše. Většina těchto vsuvek mě psychicky ničila. Bylo vidět, jak na tom Len doopravdy je, a každý, kdo má srdce na pravém místě, musí při čtení trochu trpět s ní. Nejdřív nebudete vědět, proč tam tyto věci jsou, ale nebojte, později se vše vysvětlí. Písmo, kterým jsou psaníčka napsána, se občas nedá rozluštit na první pohled, ale když si na ten styl zvyknete, tak to určitě přelouskáte. Zvládla jsem to já, dokážete to i vy!

Jak jsem řekla už předtím, tak jsem se čtením docela trápila. Kniha je to dobrá, ale já jsem jednoduše nemohla překousnout to, jak se Lennie chovala. Neopovrhnu pěkným milostným trojúhelníkem, ale ten co se mi naskytl zde, se mi vůbec nelíbil. Dohromady to pro mě byla smrtelná kombinace, takže jsem se dost loudala.

Průběh knihy byl takový odlehčený. Nečekejte nějaké světové zvraty na každém rohu, ale zničenou dívku, co netuší, jak dál bez své sestry žít. Všichni jsme přece jen obyčejní lidé, a tak víme, jak už to chodí. Vždycky se najde cesta, po které se nakonec bude pokračovat. Samotný závěr mi přišel dost odbytý, ale ani si moc nestěžuji. Jandy Nelson do toho dala určitě všechno, co mohla.

Díky těm pochmurným okamžikům jsem měla během čtení deprese, které mě stahovaly dolů. Jsem sice ráda, že jsem svůj apetit obohatila o výjimečný kousek, avšak už tohle Nebíčko znovu vidět nepotřebuji. Jestli máte silnější žaludek něž já, tak neváhejte a do knihy se pusťte, protože takovou, jako je Nebe je všude, jste rozhodně ještě nečetli!

+ Hodnocení: 2 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.