neděle 29. června 2014

Strážkyně brány [RECENZE]

Autor: Michelle Zink
Série: Prophecy of the Sisters
Díl: 2
Počet stran: 368
Překlad: Hana Březáková
Nakladatelství: Knižní klub, 2012
Originál: Guardian of the Gate
Doba čtení: 6 dní, červen 2014, v čj


Druhý díl série Proroctví sester. Lia Milthorpeová pokračuje v nebezpečném a zoufalém pátrání po způsobu, jakým by zvrátila děsivé proroctví. Její sestra Alice mezitím sbírá síly a učí se temnému umění, aby mohla Liu porazit. Nezastaví se před ničím ve snaze získat její místo v proroctví, které mělo připadnout jí. Lia a Alice vědí, že ve smrtelném boji stojí proti sobě. Netuší, že zrada proti nim postaví i ty, které milují nejvíc.


"Toto už je podruhé, co voda usiluje o můj život."

Po příšerném prvním dílu této trilogie jsem doufala, že na další pokračování narazím až za hodně dlouhou dobu. Ale jelikož si vedu svůj TBR-jar, tak jsem se druhému dílu nevyhnula tak velkým obloukem, jakým bych chtěla. Knihu jsem neustále odkládala na jindy a raději dávala přednost lepším kouskům. Avšak jednou na ni stejně muselo dojít...

Nejdivnější ze všeho je, že Strážkyně brány nebyla vůbec špatná kniha. Očekávala jsem na každé druhé stránce ono protivné "nu", ale zahlédla jsem ho jen párkrát. Tomu já říkám literární zázrak! Konečně jsem se mohla v klidu soustředit na příběh a ne pořád nudou vzdychat nad tím ošklivým slovíčkem. (Pokud se za klid dá počítat 4 denní kurz se třídou.)

V této knize vidím obrovskou změnu vůči první části. Děj se zaběhl do zajímavějších kolejí a byl dokonce i občas napínavý. Proběhla velká zrada a i nějaký ten menší románek. Samotná hlavní hrdinka mi přišla sympatičtější. Lia byla hodně obětavá - je jasné, že by udělala pro své přátele cokoliv - a to se mi na ní líbí! V Proroctví sester to byla taková lehce rozmazlená holčička, ale proroctví ji změnilo.

"Jak je vidět, byla jsem naivní."

Michelle Zink na mě udělala celkem dojem, protože jsem vážně nečekala, že mě ještě něčím překvapí. Hezky mi zamotala hlavu a dokázala mi, že i když je někdy začátek série mizerný, tak to nemám vzdávat. Ponořila jsem se hlouběji do proroctví a zjistila o něm mnoho nových věcí. 

Pokud jste zavrhli pokračování kvůli slovíčkaření v prvním dílu, tak vám radím, abyste Strážkyni riskli. Buď se vám zalíbí nebo ne. Přece jen tu knihu  můžete  kdykoliv vyhodit z okna, anebo ji použít na podpálení ohně. Je to jen na vás. Já si nechávám vyšší hodnocení pro poslední díl. Uvidím, jak se mnou "zamává" Kruh ohně!

+ Hodnocení: 2 hvězdičky

Žádné komentáře:

Okomentovat