úterý 27. května 2014

Zrozena o půlnoci [RECENZE]

Autor: C.C. Hunter
Série: Shadow Falls
Díl: 1
Počet stran: 400
Překlad: Ivana Čejková
Nakladatelství: Baronet, 2011
Originál: Born at Midnight
Doba čtení: 2 dny, duben 2014, v čj



Na Kylii se poslední dobou řítí jedna nepříjemnost za druhou: rodiče se rozvádějí, přítel se s ní rozešel a navíc ji pronásleduje podivný člověk a Kylie nemá tušení, co po ní chce. Zdá se, že je ale jediná, kdo ho vidí, takže si všichni okolo ní myslí, že je blázen. Když ji matka pošle na celé léto do tábora pro problémovou mládež, Kylie je přesvědčená, že už to nemůže být horší. Bože, jak moc se ale mýlí! Na táboře je Kylie obklopena samými upíry, vlkodlaky, vílami a čarodějnice. Má věřit ostatním, když jí tvrdí, že ona je jednou z nich?

"Srdce jí málem vyskočilo z hrudi a hrdlo se jí stáhlo strachy."

Zrozenou o půlnoci mi doporučila kamarádka, která si tuto sérii nadevše vychvaluje. Česká obálka je sice trochu zvláštní a úplně jiná než ta původní, ale pořád dokáže zaujmout oko. Ovšem ze všech našich obálek mi připadá tato nejhorší. Když se mi knížka dostala poprvé do rukou, tak jsem byla dost napnutá. Jako vždy jsem neměla nejmenší ponětí, o čem příběh může být.

Ihned na začátku jsem narazila na menší nepříjemnost. Měla jsem problém udržet pozornost textu, jelikož mi nesedl styl, jakým byl psán. Nemám moc v oblibě "er" formu, protože není tak osobní jako ta "ich". Ale jen co jsem měla za sebou pár kapitol, tak už mi to takové potíže nedělalo. Jde holt o zvyk.

Hlavní hrdinkou je Kylie, která má od začátku zvláštní "schopnost". Všude okolo sebe vidí vojáka, jenž ji sleduje na každém kroku. Vůbec netuší, kde se bere, ale ví, že to nevěstí nic dobrého. Moc jsem si ji neoblíbila. Připadala mi lehce nafoukaná a jednoduše mi nepadla do oka. Sice jsem později zjistila, že není zase tak hrozná, jak se zpočátku zdálo, ale názor jsem na ni nezměnila.

Každé dívčí srdce určitě potěší přítomnost testosteronu. Derek anebo Lucas? Vybírat můžete mezi těmito dvěma fešáky. Já se přikláním k Lucasovi, je to dobrá volba, to mi věřte. Dereka bych si nevybrala ani za milion. Ovšem každý má svou vlastní volbu a jak si zvolí Kylie je ještě pořád ve hvězdách.

Děj byl vskutku zajímavý. Neměla jsem žádné předsudky, a proto jsem si ho jen užívala. Objevilo se tu mnoho nadpřirozených bytostí všech druhů, což jsem s radostí přivítala. Samotná zápletka byla docela tajuplná, ale nějak extra mě nepřekvapila. Knížka se nakonec četla hezky a docela se těším na další díl. Kylie sice není hrdinka světa, ale budu jí nadále držet palce.

+ Hodnocení: 3 hvězdičky

Žádné komentáře:

Okomentovat