Bitva o labyrint [RC RECENZE]

Počet stran: 384
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originál: The Battle of the Labyrinth
Doba čtení: 2 dny, duben 2014, v čj

Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

"Juniper," vydechla Annabeth. "Co tady děláš?"
"Žiju tady."
Sklopil jsem meč. "Mezi kamením?"

Dalšího dílu Percyho Jacksona jsem se opravdu nemohla dočkat, jelikož Rick vždycky knihu zakončí tak otevřeně, že by ho jeden nejradši přetáhl pánvičkou po hlavě. Miluji jeho sérii o mladém polobohovi, prostě miluji! Jakmile vás jednou chytne za srdce, tak už vás nikdy nepustí. Chaluhový mozeček a jeho parta totiž nikdy nezklamou.

Náš hlavní hrdina se opět musí hlásit na novou školu a jako vždy jsou to pro něj muka. Komu by se chtělo pořád chodit ze školy na školu? Já být na jeho místě, tak už si dávno hodím mašli! Avšak Percy je opravdu báječný kluk, který pro svou mamku udělá cokoliv. Od předchozích dílu se tento hošík celkem hezky změnil. Už není takové jelítko, které řekne každou blbost, co ho zrovna napadne.

Tedy samozřejmě, že má pořád své skvělé hlášky, ale jednoduše je to vyvíjející se mladá osobnost. On a ostatní členové Tábora polokrevných jsou akorát smolaři, na které se lepí samé příšery. Rozhodně to nemají vůbec lehké, protože vzít nohy na ramena nemá žádný účinek. Annabeth, Grover a Tyson, kteří jsou v tomto díle důležitými postavami (jako vždy ostatně), mají k Percymu hodně blízko - a já také.

Jako obvykle byla kniha plná velmi napínavých scén, kdy jsem tajila dech, a rychle skákala ze stránky na stránku. Odehrálo se toho tolik, až jsem musela některé informace chvíli zpracovávat. Když mi docházely některé souvislosti, tak jsem jenom zírala. Objevila se tu i taková hezká romantická scéna až mi poskočilo srdce v hrudi. Ten Rick si to ale hezky naplánoval!

Celkově je příběh opět o něco lepší a čtivější. Pustíte se do čtení tak rychle, až jste potom zklamáni, že už je kniha za vámi. Tak strašně moc jsem se občas smála, že to snad ani nebylo možné. Dialogy postav jsou k popukání jako vždycky. Bitva o labyrint se mi rozhodně líbila a jsem tak napnutá do posledního dílu, že ani nedutám. Dávám čtyři hvězdičky a těch pět si schovám pro poslední část. To bude teprve jízda!

Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!