neděle 9. února 2014

Prokletí Titánů [RC RECENZE]

|Proroctví, které nahání hrůzu|
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson a Olympané
Díl: 3
Počet stran: 336
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2010
Originál: The Titan's curse
Doba čtení: 4 dny, leden 2014, v čj



Mladý polobůh, Percy Jackson, čelí dalším dobrodružstvím spolu se svými kamarády. Zdá se to být jako včera, kdy Percy byl na své první výpravě. Poté, co se k nim přidala Thalia, Diova dcera, se velké proroctví dělí mezi ně dva. Nikdo neví, kdo ho nakonec naplní, ale i tak to není hezká představa. Nad Olympem se "stahují" černá mračna, vypadá to, že brzy vypukne velká válka, která bude zkázou pro bohy. Luke se svou smrtící posádkou na lodi se zdá být velkou hrozbou. Snaží se probudit nestvůry, které až moc dlouho dřímaly v temnotě. Smrt se blíží.


"Cheiróne," napadlo mě, "ani vy o té nestvůře nic netušíte?"

Percy Jackson je velice napínavá série od autora mnoha skvělých dílek. Každý díl je o kousek lepší než ten předchozí a já doufám, že se to v tomto duchu ponese až do úplného konce. Přece jen mám vlastní zkušenost s tím, kdy je poslední část obrovskou katastrofou. Ale když se na to podívám hezky z vrchu, tak Percy k takovému konci předpoklady nemá, ba naopak, mohlo by se toho ještě hodně přihodit!

Náš hlavní hrdina, Percy, je opět o rok starší, to znamená, že s každým dílem o něco zestárne. Když se nad tím trochu zamyslím, tak to vlastně dává smysl. Přece jen by se o šestnáctých narozeninách potomka boha z Velké trojice mělo vyplnit proroctví, takže je to tu velice napjaté.

Jako obvykle se zde objevuje pár nových postav, které celou atmosféru oživují. Je dobré zařadit do příběhu něco nového, co divák v žádném případě nečeká. V tomto případě jsou to dvojčata Bianca a Nico di Angelovi, kteří sehrají docela velkou roli. Také se zde setkáváme s dalšími bohy, jenž v minulých částech ještě nebyli. Je vtipné porovnávat jejich osobnosti a sledovat chování, které byste vůbec nečekali. Rozhodně to stojí za to, to mi věřte!


"Příští člověk, nebo kůň, který mi řekne chlápek s vínem, skončí v lahvi merlotu!"

Samotný děj je jako vždy velice čtivý a napínavý. Stránky rychle utíkají díky poměrně velkým písmenům, což ale vůbec neubírá na kvalitě textu. I kdyby ta písmena byla malinká, tak by se to četlo krásně. Každou chvíli se stalo něco neočekávaného, takže jsem nesměla ve čtení myslet na něco jiného, jinak by mi mohla nějaká skrytá zápletka utéct. 

Každý určitě má svého oblíbence, ale já na sto procent fandím Percymu, protože je to obrovské zlatíčko. Dokáže se během pár minut dostat do tak obrovské šlamastiky, až je to k neuvěření. Jeho poznámky jsou vtipnou stránkou jeho osobnosti. Dokáží zpestřit daný okamžik.

A teď k samotnému závěru, ten byl totiž opravdu velice převratný. Až do pár posledních stran jsem doufala, že všechno bude okay, ale zdání klame. Jak už to u sérií bývá, tak i tento díl končil otevřeně, možná až moc otevřeně. Do dalšího pokračování podle mě nasadil velkou laťku a očekávání. Dávám čtyři hvězdičky, avšak zatím se stává Prokletí Titánů mým favoritem. Budu držet palce, nos, oči - prostě všechno, aby další díl byl stejně skvělý!


Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat