pondělí 2. prosince 2013

Příběh draků [RC RECENZE]

|Napůl drak, napůl člověk|
Autor: Rachel Hartman
Série: Serafína
Díl: 1
Počet stran: 352
Překlad: Drahomíra Michnová
Nakladatelství: Fragment, říjen 2013
Originál: Seraphina
Doba čtení: 8 dní, listopad 2013, v čj



V zemi, která nese jméno Gored žijí draci a lidé již několik let v míru. Ale ještě před tím, než byla uzavřena smlouva o příměří, draci zužovali lesy, louky, planiny - prostě vše na co přišli. Avšak smlouva je ve velkém ohrožení. Pár týdnů před oslavou Příměří je napaden a zabit lidský princ, důležitý dědic trůnu. Všechny příznaky ukazují na usmrcení po dračím kousnutí. Co by se stalo s mírem, kdyby lidé zjistili, že prince zabil opravdu drak?! Serafína je mladá dívka, která v tomto světě žije. Je to skvělá hudebnice u dvora, ale nemá to vůbec lehké. Má totiž jedno tajemství, při jehož prozrazení by mohla přijít o život. Ví to jen pár vybraných lidí. Serafína je napůl člověk a napůl drak. Směska. Kříženec. Odpad.


"Vypadal znepokojeně. Žádný drak by si toho nevšiml."

Když se vám tato poměrně velká knížka dostane do rukou, tak vás určitě jako první zaujme obálka. Podle mého názoru je velice pěkně vytvořená. Dívka - v tomto případě jistě Serafína - je opravdu hezká. Za obálku tedy knížka dostává plusové body. Ovšem ten příběh už nebyl taková nádhera.

Po prvních pár stránkách se vžíváme do každodenního života Serafíny, která je opravdu zvláštní. Vlastní jakousi mentální zahradu, kde má různé potvůrky, o které se musí starat. Tuhle část Serafíny jsem nejdříve vůbec nechápala. Naprosto mě nebavily scény, kdy se chodila dívat za každou potvorou. Normálně by mi to nějak extra nevadilo, ale tady u nich byla docela často, a tak jsem se prostě nebavila.

Ale pozor! Tohle nebyla jediná část, kdy jsem nevěděla, kam s očima. Takovýchto chvil jsem opravdu zažila mnohem víc. Teď když se na to zpětně dívám, tak určitě několik prvních kapitol jsem se nehorázně nudila. Knížka se totiž prozatím "rozjížděla", takže tam byly různé popisky, vysvětlení a věci, které jsem stejně během několika stránek zapomněla. Pokud máte problém zapamatovat si nějaké speciální názvy, tak na konci knihy najdete takový rejstřík pojmů, který se vám určitě bude hodit.

Pokud opomineme tu začáteční nudnou část, tak od takové půlky začíná děj nabírat na dramatičnosti. Zamotáváme se do spletitého uzle, který se nám rozmotává až na konci. Konec je rozhodně pořádně otevřený, což aspoň láká k dalšímu dílu. Zároveň knize nechybí ani nějaká ta zakázaná láska, což je super, protože bez romantiky by to nebylo ono. Je jen velká škoda, že jsem se v těch vztazích okolo skoro vůbec neorientovala. Bylo toho na mě prostě moc. Autorka má svůj vlastní styl psaní, který nemusí sednou úplně každému. 

Přestože ze mě asi nebude žádný velký fanoušek této série, tak si myslím, že by se knížka mohla líbit těm, co mají draky opravdu v oblibě. V této knížce totiž nikdy nevíte, zda na nějakého toho draka zrovna nenarazíte! Za mě jsou to tři hvězdičky a doufám, že další díly budou ještě lepší.


Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

1 komentář:

  1. veľmi sa teším na túto knihu, pretože námety s drakmi mám rada :)

    OdpovědětVymazat