Polibek pro Annu [RECENZE]

Série: Polibek pro Annu
Počet stran: 336
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Nakladatelství: CooBoo, květen 2012
Originál: Anna and the French Kiss
Doba čtení: 3 dny, říjen 2013, v čj

Anna Oliphanová má velký sen. Jednoho dne by se chtěla stát filmovou kritičkou, kterou budou všichni uznávat. Její kritika by se objevovala v novinách a časopisech, všude. Prozatím vlastní blog, na který vkládá své pocity a dojmy z filmů. Po střední se chystá jít na školu, jež ji na svou budoucí kariéru připraví. Ale stane se něco, co Anna rozhodně nečeká. Její otec, "uznávaný spisovatel", se rozhodne, že svou milovanou dceru pošle na poslední rok střední do Francie. Anna musí opustit všechny své přátele a vyrazit do země, jejíchž jazykem neumí ani slovo.

"Jednoho dne mě ocení soškou ve tvaru rtů a na ní bude vyrytý
NEJHORŠÍ POLIBEK NA SVĚTĚ."

Anno, Anno... Jak dlouho jsem tě hledala?! Víte, mám tak trochu spadeno na knížky, které nesou mé jméno a jsem hrozně ráda, že jsem si Polibek pro Annu koupila. Je to zase něco úplně jiného a po všech těch dystopiích a fantasy ptákovinkách, co jsem četla, je tohle taková pohodová a hlavně romantická knížečka.

Anna je holka z Atlanty, která se s ničím nepáře. Má mladšího bratra a rozvedené rodiče, kteří se při každé volné chvíli hádají. Její otec se rozhodl, že ji pošle do Francie, protože to pro ni bude určitě "skvělá" zkušenost. Anna s jeho rozhodnutím rozhodně nesouhlasí, ale nemůže s tím nic dělat. A tak se poprvé za svůj život ocitá úplně sama. Ale nebude to tak strašné, ve School of America v Paříži si brzy najde nové přátele, kteří ji pomůžou překonat žal s odloučení od své milované země. Meredith, Rashmi, Josh a Étienne (St. Clair) - to jsou oni, nerozlučitelná čtveřice lidí, kteří se o naši chudinku postarají.

"Jsem do něj prostě celá blázen stejně jako všichni ostatní."

Anna mi hned na začátku knihy padla do oka. Její postavu mám (hned po úžasném Étienne-ovi) nejraději. Její povídačky mi připadaly nehorázně vtipné. U některých scén jsem se skoro popadala za břicho! Jednoduše je to dívka, do které se umím vžít, jak jménem, tak i srdcem. Kdyby opravdu existovala, tak bychom nejspíš byly dobré ztřeštěné kamarádky.

knize se objevovalo hodně srdcervoucích chvilek, u kterých jsem jednoduše nemohla ani dýchat. Strašně rychle mi mizely stránky před očima, jelikož jsem pořád musela číst dál a dál. Děj byl čtivý a knížka utíkala pryč až je mi to i trochu líto. Zamilovala jsem si hlavního krasavce Étienne-ho pro jeho povahu a celou jeho bytost. Přiveďte mi takového gentlemana domů!

Rozhodně se k téhle knížce za určitou dobu vrátím, protože věřím, že mě příběh Anny nikdy neomrzí. Stala se částí mé mysli a s tím i částí mého života. Konec byl tak strašně krásný, že snad budu brečet nad svým vlastním společenským životem.. Knížku bych s úsměvem na tváři doporučila všem, kteří mají chuť na nějakou pořádnou romantickou slaďárnu s větší kapkou drama. Určitě koupí neprohloupíte!

5 hvězdiček