Posedlost [RC RECENZE]

Díl: 2
Počet stran: 248
Překlad: Olga Staníčková
Nakladatelství: Fragment, 2012
Originál: Dark Visions 2 - The Possessed
Doba čtení: 1 den, červen 2013, v čj

Před pár hodinami byla jedna skupinka středoškoláků ve velkém problému. Avšak Kaitlyn, Rob, Anna, Lewis a Gabriel nejsou normální děti, které chodí poslušně do školy. Každý z nich má nevysvětlitelné paranormální schopnosti, které se u nich vyskytly již v dětství. Jednoho dne se objevil pan Zetes a nabídl jim, že když svolí s rozvíjením jejich schopností, dostanou něco na oplátku. Všichni souhlasili, ale to ještě nevěděli do čeho to vlastně jdou. A právě asi týden po nastoupení do Institutu zjišťují krutou pravdu, jenž se ukrývala za Zetesovým výzkumným plánem. Skupina paranormálů z Institutu utíká, přestože pořádně nevědí kam. Pan Zetes má všude nějaké lidi, a tak se nakonec Kaitlyn a ostatní vydávají k tajuplnému bílému domu, o kterém skoro nic nevědí. Několikrát se jim o něm zdálo a myslí si, že právě obyvatelé domu jim budou umět pomoci s jejich problémy.
Pokud jste četli předchozí díl, tak jistě víte o telepatickém propojení mezi našimi hlavními postavami. Právě toto pouto je ještě více spojilo a z našich hrdinů se stávají celkem dobří kamarádi. No, tedy až na jednu výjimku, která se jmenuje Gabriel. Ten mezi sebe a ostatní pořád staví mentální zeď a nikomu nedovoluje, aby ji překročil. Má určitá tajemství, které nikomu nehodlá prozradit. Avšak kdo žádné nemá, že?

Najít cestu k bílému domu není vůbec jednoduché, zvláště když ani nevědí, kde mají začít hledat. Postupně tedy projíždějí státy, prohledávají pláže a dávají si dobrý pozor na policii. Potýkají se s mnoha nebezpečnými situacemi, ze kterých se nelehko vycouvává. Vztahy mezi všemi se rychle mění a ani sama Kaitlyn neví, co se to s ní děje. V dodávce, ve které cestují pluje jedna nevyřčená otázka. Dokáží bíl dům najít?

"Gabrielova síla dokázala dohnat lidi k naprostému šílenství."

A jsme u toho, kapitola Gabriel. Má maličkost si totiž vybrala, že napíše něco o tomhle neobyčejném klukovi. Gabriel má z celé pětice ty nejnebezpečnější schopnosti, dokáže se napojit na mysl někoho jiného, vysávat cizí energii, anebo rovnou zabít. Ve své temné minulosti už jednou zabil, a i když to bylo omylem, on si to pořád vyčítá. Gabriela jsem si oblíbila od samého začátku. Jeho chování nebylo vždy zrovna hezké, ale mně se to na něm jednoduše líbilo.

Z ostatních postav se mi také zamlouvá Anna. A ne, není to tím, že sdílíme stejné jméno. Je to tím, že mi připomíná sebe. (To je skoro to samé, jako kdyby to bylo kvůli jménu..) Má ráda zvířátka, umí s nimi komunikovat, je trochu cvok, všem chce pomáhat.. Ale pojďme se vrátit k mému celkovému hodnocení knihy!

Druhý díl Temných vizí je skvělé pokračování série. V těch 248 stránkách se toho dokázalo stát víc, než-li v některých knihách. A tím bych ráda podotkla, že L.J. Smith mě opravdu dokázala napnout jako strunu. Příběh byl celou dobu napínavý, i když Kaitlyn mě svou předvídavostí občas štvala. Byla všude, kde se něco dělo, a když byla potřeba.. aneb jaká náhodička. Konec skončil tak, že bych si nejraději vytrhala všechny vlasy. Víc otevřenější a zamotanější být nemohl?

4 hvězdičky

Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!