Moře nestvůr [RC RECENZE]

Díl: 2
Počet stran: 304
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originál: The Sea of Monsters
Doba čtení: 3 dny, červen 2013, v čj

Percy Jackson zvládl přežít celý školní rok, aniž by si ho stihla všimnout nějaká mýtická potvora a na místě ho zabila. Vlastně, skoro celý rok se mu dařilo jim vyhýbat.  Našel si nového kamaráda, který se jmenuje Tyson, a který žije a spí na ulici. Na akademii se dostal jen díky "dobročinným" úřadům. Avšak poslední den školy na akademii Meriwether se ale zrovna nevydařil. Percyho nenapadla jenom jedna obluda, ale rovnou několik najednou. A kéž by to byly nějaké malé potvůrky, ne, byla to rovnou skupinka masožravých obrů. Bohužel tato potyčka je jen slabým odvarem toho, co Percyho čeká v dalších dnech. Jako syn Poseidóna má veliký nadstandard, jako vždy.
Den dělí Percyho od toho, aby mohl slavit výročí. Je to už rok, co se dostal do tábora Polokrevných. Rok, co zjistil, že je polobůh. Rok od toho, kdy zachránil Olymp před krutou válkou. Rok, co Grover odešel na svou výpravu hledat Pana.. Někdy to vypadá, jakoby se Percymu vyhýbalo štěstí jedním velikým obloukem a občas ho má až moc najednou. Ani tentokrát to nebude jinak. Chaluhový mozeček opět přichází na scénu.

Noc před tím, kdy se mělo všechno zbortit, měl Percy zvláštní sen. Vlastně to byla taková trochu noční můra v podání Grovera a jeho útrap. Honil ho nějaký černý stín a v tom největším dramatu se Percy probudil. Nejdřív tomu nepřikládal žádný důvod, ale později se ukázalo, že je Grover ve velkém nebezpečí. A dokonce to vypadá, že samotný tábor Polokrevných, do kterého se náš hrdina těšil, je taktéž na pokraji zániku. Zachránit nejlepšího "kozího" kamaráda, anebo tábor pro všechny polobohy? Odpověď je jasná jako facka. Přeci oboje najednou.

"Podíval jsem se na Annabeth, která se ze všech sil držela, a věnoval jí pohled
Proč jsi mi tohle udělala?"

Po přečtení prvního dílu této série, jsem se nemohla dočkat dalšího pokračování. Moře nestvůr mi ukázalo, že jsem neudělala mylné rozhodnutí. Příběh je strašlivě chytlavý, takže jsem neměla žádný problém se čtením. Percy se nám "konečně" dostal na školu, kde dokázal být déle než-li měsíc. Ale ovšem to by nebyl Percy, kdyby se mu něco na poslední chvíli nestalo. Je to až komické, jakou má ten hoch smůlu.

A proč se díl jmenuje právě Moře nestvůr? Inu protože právě do něj se naši milý hrdinové vydávají na dvojitou záchranu. Moře nestvůr funguje podobně jako Olymp, stěhuje se po různých světových kontinentech, spíše oceánech. Ve světě nevinných lidí se tomu místu, kde se zrovna nachází, říká Bermudský trojúhelník. Celoročně tam zabloudí spousta lodí, jenž už se nikdy nevrátí. Moře.. skvělé místo pro syna Poseidóna, nemyslíte?

Řeknu to znova a ať se klidně opakuji ještě milionkrát. V této knize opravdu nebudete postrádat humor. Bylo to snad ještě vtipnější než jednička, jestli se to dá takhle říci. Úplně nejvíc mě vždycky rozesmála Groverova situace, ač to ode mě nemuselo být v dané chvíli hezké. Zkuste si někdy představovat popsané momenty a budete se řehtat jako kůň, jako já. Hlavně bacha na udušení smíchem!

Každým dílem nám Percy "nejspíš" poroste a já se nemohu dočkat, až  mi Chaluhový mozeček opět vytře zrak. Pokud se děj bude pořád nést v tomto zábavném duchu, tak mi rozhodně nebude dělat problém s jeho čtením. Příběh mladého poloboha se mi vryl do paměti a je jen dobře, že má Percy tak skvělé kamarády. Jeden by mu je dokonce záviděl. :)

4 hvězdičky

Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!