Vyvolení [RC RECENZE]

Série: Temná akademie
Počet stran: 256
Překlad: Petr Eliáš
Nakladatelství: Fragment, březen 2012
Originál: Secret Lives - Darke Academy
Doba čtení: 2 dny, červen 2013, v čj

Cassandra Bellová dostala stipendium na školu, ve které by si každý smrtelník přál studovat. Ovšem Cassie není ze svého daru moc šťastná. Připadá ji, že se mezi zbohatlé děti vůbec nehodí. Ona sama pochází z chudé rodiny a většinu svého "ubohého" života strávila v dětském domově v Anglii. Darkova akademie se momentálně nachází ve Francii, ale každý semestr se stěhuje na jiné místo. V minulosti se na akademii děly zvláštní věci. Dokonce se říká, že došlo k úmrtí studentky, přičemž se nezjistilo, co bylo opravdovou příčinou smrti. Na akademii je ještě jedna zvláštnost. Vyvolení. Jinými slovy by se dali také nazvat skupinkou nepříjemných lidí - což doopravdy jsou. Občas to vypadá, že jim škola patří. Mají vlastní pravidla a ostatní je musí respektovat a poslouchat. Ale proč jsou tak speciální? Na tuto otázku je Cassie rozhodnuta najít odpověď.
Hlavní hrdinka Cassie je přátelské povahy, takže by jí ani nedělalo problém skamarádit se se studenty, jenomže to by se k ní ostatní nesměli chovat jako k hadru. V akademii studují opravdu jen rozmazlení boháči, kteří si své místo museli nejdřív koupit, takže mezi sebe stipendistku nechtějí přijmout. Ale Cassie není jediná, kterou přijali na školu přes stipendium, je tu ještě Jake Johnson, který také není na škole zrovna třikrát oblíbený. Ovšem chytrý je, to ano.
Nakonec si naší děvenku vzala pod svá ochranná křídla Isabella Carusová, Cassiina nová spolubydlící. Jako všechny ostatní děti i ona je z bohaté rodiny, ale ke Cassie se chová jako k sobě rovné. Není jako Vyvolení, kteří si ze stipendistky utahují a urážejí ji. Z děvčat se zakrátko stanou kamarádky, jenž by od sebe neodtrhl ani sám ďábel.

"Ale bylo to tak, naháněli ji."

Tyhle "malé" knížečky od Fragmentu se čtou opravdu rychle. Podíl na tom podle mě mají mezery mezi jednotlivými řádky, ale i tak musím říct, že Temná akademie byla opravdu čtivá. Příběh byl takový nenucený a měl svá "tajemství". Některé úseky mi připadaly trochu klišé, ale jinak jsem si četbu celkem užívala. Cassie mi ze začátku připadala jako naprostá chudinka, jak se k ní ostatní chovali opravdu nebylo hezké - v dnešní době je to úplně stejné: nemáš peníze, nejsi nic. Jakmile se začala bavit s potřeštěnou Isabellou, tak hned vše bylo lepší. Jeden dobrý kamarád je lepší než-li sto přetvářek.

Je tu jedna věc, co mi na knize strašně moc vadila a to přeskakování děje u kapitol. Napíši menší příklad. "Kapitola xxx končí strašně otevřeným dějem. Kapitola xxxx začíná úplně někde jinde." Ano a u tohoto jsem si vůbec nebyla jistá, jestli je to záměrně, omylem, nebo naschvál. Zvláště u jednoho případu jsem si chtěla vytrhat vlasy.. jak moc mě zajímalo, co se stalo! Bohužel s tím nic nenadělám, nezbývá mi než si to domyslet.

Obálka dobře láká nové čtenáře, takže možná i Vy budete příštími vlastníky této tajuplné knihy! Pokud máte rádi nadpřirozeno s otevřenými konci, pusťte se do této série. Ale dávejte si bacha.. Darkova akdemie Vás nadobro změní.

3 hvězdičky

Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!